Adreswijziging

Als je verhuist, moet je dit binnen de 8 werkdagen aangeven bij de gemeente van je nieuwe woonplaats.

Voor wie

Iedereen die binnen of naar Neerpelt verhuist. Het volstaat dat één van de meerderjarige leden van het gezin de adreswijziging doorgeeft voor het hele gezin.

Wat moet ik doen?

  1. Geef je adreswijziging aan ons door. Doe dit online of bij de dienst burgerzaken.
  2. Na de aangifte komt een wijkagent of een bevoegde ambtenaar controleren of je werkelijk op het aangegeven adres je hoofdverblijfplaats hebt. 
  3. Na de inschrijving word je uitgenodigd om je identiteitskaart (pin-code vereist) en inschrijvingsbewijs van je voertuig(en) te laten aanpassen. 

Kostprijs

Gratis

Wat meebrengen?

Bij iedere adreswijziging worden de identiteitskaart(en), vreemdelingenkaart(en) en het inschrijvingsboekje van uw auto- en/of motorvoertuig aangevuld. Daarom is het belangrijk dat je volgende documenten meebrengt: 

  • eID elektronische identiteitskaart of vreemdelingenkaarten (EVK) en eventueel die van de overige gezinsleden (met pin-code);
  • inschrijvingsbewijs van auto- en/of motorvoertuig.

Meer info

Breng andere instanties ook op de hoogte van je adresverandering, vanaf het moment dat je identiteitskaart is aangepast.

Bespaar jezelf alvast een hoop postzorgen. Met één enkel "Do My Move"-formulier, verkrijgbaar in elk postkantoor of online, zorgt bpost ervoor dat uw briefwisseling meteen naar je nieuwe adres wordt doorgestuurd, dat uw leveranciers (telecom, elektriciteit, gas ...) weten dat je verhuisd bent.