Om toegang te krijgen tot het recyclagepark, moet je beschikken over een elektronische identiteitskaart of toegangskaart. Elk bezoek van een particulier wordt geregistreerd via de elektronische identiteitskaart of toegangskaart.
Voor wie
- Ondernemingen (elke afzonderlijke activiteitskern of bedrijfsvestiging op het verwerkingsgebied van Limburg.net van enige natuurlijke persoon, rechtspersoon, feitelijke vereniging of inrichting, die als hoofd- en/of bijkomende activiteit een zelfstandig of vrij beroep uitoefent of een commerciële, industriële, landbouw- of dienstverlenende activiteit uitoefent dan wel een gemeenschapstaak vervult)
- Tweede verblijven
- Toekomstige inwoners die aan het (ver)bouwen zijn in Pelt. De geldigheidsduur is beperkt tot aan de vermoedelijke inschrijvingsdatum in de gemeente.
- Residenties
- Verenigingen
Voorwaarden
Kmo's en verenigingen betalen vanaf de eerste kilogram, uitgezonderd de fracties die tot de groep recycleerbaar afval behoren. Een kmo mag geen bedrijfsafval – restproduct van fabricage – afleveren op het park. Het ticket dat u ontvangt bij het verlaten van het park, geldt als factuur.
Wat moet ik doen?
Je vraagt je toegangskaart via telefoon aan bij Limburg.net op het gratis nummer +32 800 90 720 of je vult het aanvraagformulier in.
Kostprijs
De toegangskaart kost € 15.
Op het recyclagepark heb je als kmo of vereniging geen recht op vrijstellingen. Je betaalt vanaf de eerste kilogram, uitgezonderd voor recycleerbaar afval.
De tarieven zijn als volgt:
- zuiver steenpuin: € 0,025/kg
- gemengd bouwpuin en gipsplaten: € 0,08/kg
- asbest: € 0,08/kg
Uitzonderingen
Erfgenamen van een overleden alleenstaande personen kunnen een overlijdenskaart aanvragen. De geldigheidsduur van deze toegangskaart is beperkt tot 31/12 van het lopende jaar.
Deze 'overlijdenskaart' is gekoppeld aan de directe inning, rekening gehouden met het overblijvende quotum van de overleden persoon.
Deze kaart wordt gratis ter beschikking gesteld.